vineri, 12 martie 2010

Afla totul despre sezonul 2010 al Campionatului Mondial de Formula 1!

Piata pilotilor a fost mai agitata ca oricand in aceasta pauza competitionala, cauzele principale ale fenomenului fiiind cooptearea unor noi echipe in F1 dupa retragerea Toyota si BMW, trecerea lui Fernando Alonso la Ferrari, a lui Jenson Button la McLaren si revenirea lui Michael Schumacher.

Mercedes GP a facut cea mai spectaculoasa mutare, prin angajarea, pentru trei ani, a celui mai titrat pilot din istoria Formulei 1, germanul Michael Schumacher (41 de ani), retras din activitate la sfarsitul anului 2006.

O revenire in competitii a lui Schumacher ar fi trebuit sa aiba loc vara trecuta. Germanul ajunsese la un acord cu Ferrari pentru a-i lua locul lui Felipe Massa in cursele ramase pana la finalul anului, dupa ce pilotul brazilian a fost ranit grav intr-un accident produs la MP al Ungariei. In final, Schumacher a fost fortat sa renunte, dupa ce medicii i-au recomandat sa nu-si reia activitatea, din cauza problemelor la gat pe care le acuza dupa ce a cazut de pe motocicleta, in februarie 2009, pe un circuit din Spania.

Schumacher, refacut total acum, va fi coleg la Mercedes cu tanarul Nico Rosberg, fost la Williams, dar si cu Nick Heidfeld, ultima oara la BMW-Sauber, care va fi pilot de rezerva.

Calendarul sezonului 2010 al Campionatului Mondial de Formula 1 cuprinde 19 etape, fata de 17 in anul precedent, diferenta fiind data de introducerea a doua noi Mari Premii, cel al Coreei de Sud, o premiera pentru Marele Circ, si cel al Canadei, revenit dupa un an de pauza.

Cele mai importante modificari ale regulamentului

Federatia Internationala de Automobilism continua in 2010 planul sau de restructurare a Formulei 1, in scopul de a face acest sport mai putin costisitor, dar mai sigur, mai spectaculos si mai echilibrat.

Cea mai importanta modificare o reprezinta renuntarea dupa 17 ani la alimentarea monoposturilor in timpul curselor. Aceasta schimbare a avut ca rezultat reproiectarea masinilor la dimensiuni sporite, pentru a face loc unui rezervor de benzina de circa 240 de litri, de aproximativ doua ori mai mare decat in 2009.

Pilotii vor continua sa intre la standuri in timpul curselor pentru schimbarea cauciucurilor, in conditiile in care si in acest an vor fi obligati sa utilizeze doua compozitii de pneuri de uscat pe durata unui Grand Prix, estimandu-se ca aceasta actiune ar putea fi facuta acum in mai putin de patru secunde.

FIA a decis si cresterea greutatii minime a monoposturilor de la 605 la 620 kilograme. Inainte, pilotii mai inalti si mai grei intampinau dificultati in a putea evolua in masini echipate cu sistemul KERS fara ca acestea sa depaseasca limita de 605 kilograme si din acest motiv ei renuntau sa-l mai foloseasca.

Latimea pneurilor fata a fost redusa de la 270 milimetri la 245, in scopul eliminarii diferentelor de aderenta intre rotile din fata si cele din spate, aparute odata cu introducerea slick-urilor, in 2009.

Monoposturile vor fi cu aproximativ 100 de kilograme mai grele la start, decat cele de anul trecut, astfel ca Bridgestone, furnizorul oficial de cauciucuri in Formula 1, va oferi pneuri cu o compozitie mai dura decat in sezonul precedent. Pilotii vor avea dreptul in 2010 sa utilizeze numai 11 seturi de pneuri de uscat in cele trei zile ale unui Mare Premiu, fata de 14 anul trecut, iar driver-ii care evolueza in repriza a treia a calificarilor vor fi obligati sa plece in cursa cu cauciucurile folosite in "Q3".

Pe plan sportiv, FIA a adoptat un nou sistem de punctaj, inspirat din MotoGP, in scopul recompensarii mai bune a pilotilor care castiga curse. In acelasi timp, numarul de piloti care acumuleaza puncte a fost marit de la opt la zece, dupa ce grila a fost extinsa de la 10 la 12 echipe. Astfel, castigatorul cursei va fi premiat cu 25 de puncte, locul 2 cu 18, locul 3 cu 15, locul 4 cu 12, locul 5 cu 10, locul 6 cu 8, locul 7 cu 6, locul 8 cu 4, locul 9 cu 2 si locul 10 cu un punct. Sistemul de punctaj din Formula 1 nu mai fusese modificat din 2003.

In cadrul antrenamentelor de vineri, pilotul de rezerva poate rula pe masina unui titular, folosind motorul si cota de pneuri alocate acestuia. In timpul unui sezon, fiecare echipa poate folosi patru piloti. Daca un team doreste sa inlocuiasca un pilot, o poate face pana la startul sedintei de calificari.
In ultimul an si jumatate, trei dintre cei mai importanti constructori de automobile din lume, Honda, Toyota, BMW, au decis sa puna capat participarii lor in Marele Circ, dupa ce criza economica a lovit puternic industria auto, astfel ca FIA a fost nevoita sa admita noi echipe in aceasta competitie.

Echipele care vor participa in sezonul 2010 al CM de Formula 1 sunt:

McLaren-Mercedes
Motor: Mercedes-Benz FO 108X;
Piloti:
1. Jenson Button (Marea Britanie, 30 de ani);
2. Lewis Hamilton (Marea Britanie, 25 de ani).

Mercedes GP
Motor: Mercedes-Benz FO 108X;
Piloti:
3. Michael Schumacher (Germania, 41 de ani);
4. Nico Rosberg (Germania, 24 de ani).

Red Bull
Motor: Renault RS27-2010;
Piloti:
5. Sebastian Vettel (Germania, 22 de ani);
6. Mark Webber (Australia, 33 de ani).

Ferrari
Motor: Ferrari 056;
Piloti:
7. Felipe Massa (Brazilia, 28 de ani);
8. Ferando Alonso (Spania, 28 de ani).

Williams
Motor: Cosworth CA2010;
Piloti:
9. Rubens Barrichello (Brazilia, 37 de ani);
10. Nico Hulkenberg (Germania, 22 de ani).

Renault
Motor: Renault RS27-2010;
Piloti:
11. Robert Kubica (Polonia, 25 de ani):
12. Vitaly Petrov (Rusia, 25 de ani).

Force India
Motor: Mercedes-Benz FO 108X;
Piloti:
14. Adrian Sutil (Germania, 27 de ani);
15. Vitantonio Liuzzi (Italia, 28 de ani).

Toro Rosso
Motor: Ferrari 056;
Piloti:
16. Sebastien Buemi (Elvetia, 21 de ani);
17. Jaime Alguersuari (Spania, 19 ani).

Lotus
Motor: Cosworth CA2010;
Piloti:
18. Jarno Trulli (Italia, 35 de ani);
19. Heikki Kovalainen (Finlanda, 28 de ani).

Hispania
Motor: Cosworth CA2010;
Piloti:
20. Karun Chandhok (India, 26 de ani);
21. Bruno Senna (Brazilia, 26 de ani).

BMW Sauber
Motor: Ferrari 056;
Piloti:
22. Pedro de la Rosa (Spania, 39 de ani):
23. Kamui Kobayashi (Japonia, 23 de ani).

Virgin
Motor: Cosworth CA2010
Piloti:
24. Timo Glock (Germania, 27 de ani):
25. Lucas di Grassi (Brazilia, 25 de ani).

Cele 19 etape ale CM de Formula 1 sunt urmatoarele:

Etapa 1: 12 - 14 martie - Marele Premiu al Bahrainului (Sakhir)
Etapa a 2-a: 26-28 martie - Marele Premiu al Australiei (Melbourne)
Etapa a 3-a: 2-4 aprilie - Marele Premiu al Malaysiei (Kuala Lumpur)
Etapa a 4-a: 16-18 aprilie - Marele Premiu al Chinei (Shanghai)
Etapa a 5-a: 7-9 mai - Marele Premiu al Spaniei (Barcelona)
Etapa a 6-a: 13-16 mai - Marele Premiu al Statului Monaco (Monte Carlo)
Etapa a 7-a: 28-30 mai - Marele Premiu al Turciei (Istanbul)
Etapa a 8-a: 11-13 iunie - Marele Premiu al Canadei (Montreal)
Etapa a 9-a: 25-27 iunie - Marele Premiu al Europei (Valencia)
Etapa a 10-a: 9-11 iulie - Marele Premiu al Marii Britanii (Silverstone)
Etapa a 11-a: 23-25 iulie - Marele Premiu al Germaniei (Hockenheim)
Etapa a 12-a: 30 iulie-1 august - Marele Premiu al Ungariei (Budapesta)
Etapa a 13-a: 27-29 august - Marele Premiu al Belgiei (Spa-Francorchamps)
Etapa a 14-a: 10-12 septembrie - Marele Premiu al Italiei (Monza)
Etapa a 15-a: 24-26 septembrie - Marele Premiu al statului Singapore (Singapore)
Etapa a 16-a: 8-10 octombrie - Marele Premiu al Japoniei (Suzuka)
Etapa a 17-a: 22-24 octombrie - Marele Premiu al Coreei de Sud (Yeongam)
Etapa a 18-a: 5-7 noiembrie - Marele Premiu al Braziliei (Sao Paulo)
Etapa a 19-a: 12-14 noiembrie - Marele Premiu al Abu-Dhabi (Yas Marina)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu